Masz dość tego, że wciąż musisz martwić się o ruch na stronie i pozyskiwać nowych klientów? Chcesz mieć klientów, którzy są zainteresowani Twoją ofertą i chętnie u Ciebie kupują? Powracają do Ciebie po więcej i polecają Cię swoim znajomym? Czy jest skuteczny sposób, aby zamienić przeglądaczy Twojej strony w powracających i kupujących klientów? Oczywiście! Najskuteczniejszym narzędziem jest lista adresowa.
Co to jest lista adresowa inaczej lista adresów e-mail
Ten wpis jest wstępniakiem do cyklu artykułów o liście adresowej. Pewnie coś o niej słyszałeś. Nie? Koniecznie przeczytaj ten artykuł. Dowiesz się, od czego powinieneś zacząć zarabianie przez Internet.
Jeśli masz już jakąś wiedzę o liście adresowej, możesz sobie darować ten wstępniak. Zapisz się na mój newsletter tutaj i dostaniesz powiadomienie o kolejnych artykułach na ten temat.
Zostajesz ze mną? Super! Postaram się krótko, ale wyczerpująco. Będą to same podstawy dla osób, które nic lub prawie nic nie wiedzą o konieczności budowania listy adresowej.
Lista adresowa – definicja
I. Lista adresowa, a faktycznie lista mailingowa (będę zamiennie używać tych synonimów), to lista adresów e-mail osób, które wyraziły zainteresowanie Twoim produktem, usługą, blogiem itp., czyli ogólnie tym, co robisz i co oferujesz innym. To lista czytelników, którzy podali swój adres e-mail, aby dostawać od Ciebie różne powiadomienia, najczęściej w postaci newslettera.
Moim zdaniem nie jest to pełna definicja listy mailingowej, brakuje istotnego elementu, jakim jest właściwy cel posiadania listy adresów e-mail.
Poszerzmy definicję listy adresowej
II. Lista adresowa, to lista adresów e-mailowych czytelników, którzy wyrazili zainteresowanie Twoją działalnością po to, aby dostawać od Ciebie powiadomienia, gdy będziesz miał dla nich coś nowego i interesującego. Służy do wielokrotnych kontaktów z czytelnikami i klientami.
Tu ważna uwaga do zapamiętania:
Lista adresowa nie służy do spamowania ofertami. Lista adresowa służy do budowania relacji z czytelnikami. I to jest pierwszy właściwy cel tworzenia listy adresowej.
Wielokrotne kontakty = budowanie relacji.
Jak skutecznie wykorzystywać listę adresową do budowania dobrych relacji z czytelnikami?
O tym przeczytasz w kolejnych artykułach – zapisz się na mój newsletter (kliknij tutaj), aby nie zapomnieć zajrzeć na blog.
Lista mailingowa to nie są jakiekolwiek adresy mailowe, np. adresy e-mail kupione na Allegro.
Lista adresowa, to adresy i osoby, które się za nimi kryją.
A tak naprawdę chodzi o zaangażowanie Twoich czytelników zapisanych na listę mailingową. Oni dobrowolnie podają swój adres e-mail, aby mieć kontakt z Tobą i Twoją ofertą. Nie ciągniesz ich za uszy, aby się zapisali, nie bombardujesz ich reklamami, których i tak nie zauważają (ślepota banerowa).
Czytelnicy sami, kierując się swoimi potrzebami i zainteresowaniami, wpisują się na Twoją listę. I co najważniejsze – oczekują wiadomości od Ciebie. Czy w takiej sytuacji można mówić o spamowaniu?
Jako przedsiębiorca wiesz, co oznacza pozyskanie zainteresowanego i zaangażowanego klienta. Więcej nie trzeba tłumaczyć. Dzięki liście możesz komunikować się dokładnie z Twoją grupą docelową.
Jak lista adresowa rozwiąże Twoje problemy ze sprzedażą w Internecie?
Budowanie relacji to tylko jeden z 3 najważniejszych powodów, dla których posiadanie własnej listy adresowej jest najważniejszym strategicznym punktem biznesu online.
W następnym artykule dokładniej omówię wszystkie 3 powody konieczności budowania listy adresowej na bazie własnych czytelników. To są jednocześnie 3 najważniejsze filary biznesu online.
Nie wierzysz? Sprawdź i zapisz się już teraz na newsletter tutaj, abym mogła w pierwszej kolejności do Ciebie wysłać powiadomienie o artykule na ten temat.
Podsumowanie wstępniaka – lista adresowa to:
- adresy e-mail czytelników zainteresowanych tematyką/branżą, w jakiej działasz
- możliwość wielokrotnych kontaktów z czytelnikami
- pobudzanie ciekawości i budowanie zaangażowania czytelników
- komunikacja tylko z Twoją grupą docelową
Od czego zacząć budowanie listy adresowej?
Na koniec cyklu artykułów o liście mailingowej napiszę artykuł w formie kompendium. Jeśli nie chcesz go przeoczyć, zapisz się na moją listę adresową już teraz 🙂
* * *