Jak znaleźć temat na Lead Magnet

Jak znaleźć temat na Lead Magnet

Znalezienie tematu na lead magnet wydaje się łatwe. Wystarczy napisać krótki e-book, wymyślić intrygujący tytuł, w który kliknie każdy i mamy gotową przynętę. Nasza lista adresowa zbiera się w kosmicznym tempie, a my zacieramy ręce, ciesząc się z rosnącej liczby klientów. Ci, którzy tak robią, nie wiedzą ważnej rzeczy i sami proszą się o kłopoty.

Popełniają prosty, choć brzemienny w konsekwencje, błąd. Nie myślą o tym, że temat na lead magnet to nie tylko intrygujący tytuł. Owszem, klikalny tytuł jest jak najbardziej pożądany. Gdy jednak zwiedziesz internautę tytułem, a w środku dasz mu coś, czego nie potrzebuje, czy będzie zadowolony?

Jeśli internauta, którego chcesz zamienić na czytelnika Twojego newslettera, nie będzie zainteresowany Twoją branżą/dziedziną, w której działasz, to prędzej czy później wypisze się z Twojej listy. A w najlepszym razie zostanie, ale nie będzie odpowiadał na Twoje oferty. Z czasem przestanie otwierać Twoje e-maile lub zacznie oskarżać Cię o spamowanie. A to już nie będzie zabawne ani dla niego, ani dla Ciebie.

 

Teraz odpowiedz sobie na dwa pytania:

  1. Czy na swojej liście adresowej chcesz mieć osoby, które nie będą zainteresowane Twoją dziedziną ani tym, co oferujesz, nie będą otwierać e-maili od Ciebie lub będą miały pretensje, że spamujesz ich skrzynkę, bo zapomną, że kiedyś same zapisały się na Twoją listę?
  2. Czy na swojej liście mailingowej chcesz mieć osoby zainteresowane tym, co im wysyłasz w newsletterze, otwierające maile od Ciebie, czekające z zainteresowaniem na kolejną wiadomość i korzystające z ofert, które im wysyłasz?

 

Odpowiedź dla każdego jest oczywista! Dlaczego więc niektórzy przedsiębiorcy sądzą, że powinni zabiegać o każdego internautę, aby mieć jak największą listę adresową? Gdyby zadali sobie dwa powyższe pytania przed umieszczeniem swojego lead magnetu skierowanego do każdego internauty, oszczędziliby sobie wielkiego rozczarowania, że lista adresowa nie działa.

A skoro już wiemy, że nasz lead magnet powinien być dedykowany tylko i wyłącznie naszej grupie docelowej, czas na konkrety. Jak znaleźć temat do skutecznego lead magnetu?

 

Od czego zależy temat na Lead Magnet

 

Temat na lead magnet zależy od kilku rzeczy. Pierwszą, którą proponuję rozważyć, jest jego forma.

Dziś wiele osób uważa, że najlepszą formą prezentu dla czytelnika jest wideo, bo najlepiej konwertuje i wszyscy chętnie klikają, aby obejrzeć wideo.

Pomińmy już fakt, że nie chcemy, aby każdy klikał w nasz lead magnet. Jest kilka innych powodów, dla których wideo nie jest uniwersalnie najlepszym pomysłem. Nie do każdego tematu pasuje forma wideo. Gdy chcesz czytelnikom dać wzór dokumentu lub arkusz kalkulacyjny z wzorami wyliczeń, wideo jest nietrafioną formą, bo oprócz niego musisz i tak zrobić dokument w PDF-ie lub Excelu, więc masz dodatkową pracę.

Czasem wideo jest świetnym rozwiązaniem, bo rzeczywiście łatwo nim zdobyć zapisy, ale nie jest łatwym rozwiązaniem. Nieumiejętnie zrobione wideo może odstraszyć czytelnika, zamiast zachęcić go do pozostania na naszej liście. Poza tym zrobienie porządnego wideo jest sprawą trochę trudniejszą i bardziej kosztowną niż zrobienie PDF-a lub formy graficznej.

Czasem wideo jest fatalnym rozwiązaniem. Jeśli w nagraniu jest tylko Twój popis krasomówczy, a mało treści merytorycznej, to kiepski pomysł na przynętę. Lead magnet opiera się na wartości dla czytelnika. Wartość, jaką dajesz jest podstawą, a forma to rzecz drugorzędna. Słuchacz nie będzie zainteresowany laniem wody i słowotokiem, który nie wnosi nowej jakości do jego życia.

Nasze poszukiwania tematu lepiej zacząć od wyboru formy, bo nie każdy ma warunki do kręcenia dobrego wideo. Nie każdy umie zrobić ciekawą grafikę czy dobre zdjęcia. Zacznijmy od eliminacji tych form, w których nie czujemy się najlepiej. Jeśli zostanie nam tylko PDF, nie załamujmy się. To bardzo popularna i wystarczająco dobra forma dla wielu wartościowych treści.

 

W PDF-ie możesz na przykład umieścić:

  • wszelkie checklisty
  • listę narzędzi do zrobienia czegoś
  • listę błędów, których należy unikać
  • listę rzeczy niezbędnych do…
  • ściągawkę, konspekt obszernego zagadnienia
  • instrukcję działania, czyli jak krok po kroku coś zrobić
  • mini kurs e-mailowy z lekcjami w PDF-ach
  • szablony, wykresy, dane itp.
  • wzory dokumentów
  • krótkiego e-booka, który rozwiązuje palący problem czytelnika

 

Wszystkie powyższe pomysły można zaprezentować też w formie wideo, ale lead magnet w PDF-ie ma kilka ważnych zalet dla czytelnika. Jest krótki i prosty, można go wydrukować i swobodnie korzystać (np. z instrukcji czy checklisty) poza komputerem. Czego nie da się zrobić z wideo.

Nie trzeba go wielokrotnie przewijać i tracić czas, szukając ważnego dla nas fragmentu. Wystarczy rzucić okiem na tekst i już widzimy, gdzie jest istotna informacja, która pozwoli nam ruszyć do przodu z działaniem.

 

Lead magnet w PDF-ie ma też 3 najważniejsze zalety dla Ciebie.

 

Jest łatwy, szybki i tani w przygotowaniu. Możesz go mieć nawet w 3 godziny.

 

Jak? Dowiesz się na końcu artykułu.

 

Jaki powinien być temat na Lead Magnet

 

Kiedy mamy wybraną formę, zaczynamy szukać dobrego tematu. Proces wyboru formy powinien podsunąć nam kilka pomysłów na tematykę naszej przynęty. Spiszmy te pomysły na kartce. Nie powinno to być zbyt trudne, znasz swoją dziedzinę/branżę, więc pewnie mniej więcej wiesz, z jakimi problemami borykają się Twoi czytelnicy czy klienci i jak możesz im pomóc.

 

Po spisaniu swoich pomysłów, sprawdź, który z nich najbardziej spełnia poniższe wymagania:

  • jest ściśle związany z Twoją branżą/dziedziną
  • zawiera pomoc, coś praktycznego, przydatnego czytelnikowi
  • odpowiada rzeczywistym potrzebom, jakie mają Twoi czytelnicy
  • szybko rozwiąże problem czytelnika
  • jest nieprzydatny osobom niezainteresowanym Twoimi produktami

 

Pomysł musi być związany z Twoją branżą/dziedziną, aby:

  1. Skorzystali z niego tylko czytelnicy zainteresowani Twoją późniejszą ofertą, bo takim osobom możesz wysyłać branżowe informacje i propozycje zakupu produktów, one nie będą oskarżać Cię o spamowanie.
  2. Nie skorzystały z niego niezainteresowane osoby, bo tacy ludzie nie będą też zainteresowani w przyszłości otrzymywaniem od Ciebie ofert i zakupami u Ciebie, mogą oskarżać Cię o spamowanie, a Ty będziesz bezproduktywnie płacić za utrzymanie ich adresów w autoresponderze.

 

Jak sprawdzić temat na Lead Magnet

 

Każdemu może się zdarzyć tak zwana blokada twórcza. Może kreatywność nie jest Twoją najlepszą stroną. Jak sobie pomóc w takiej sytuacji, gdy nie znajdujemy dobrych tematów na lead magnet?

Najlepiej po prostu spytać o temat samych czytelników. W dobie Facebooka możesz to zrobić nawet w „niewidzialny” sposób – spytać nie zadając pytań. Poszukaj na Facebooku grup tematycznych, na których znajdziesz potencjalnych czytelników zainteresowanych Twoją dziedziną i sprawdź, jakie zadają pytania, z jakimi problemami się mierzą. To bardzo dobre źródło informacji.

Dobrą inspiracją jest też przyjrzenie się swojej konkurencji. Zapisz się na kilka list konkurencji i sprawdź, co oferuje czytelnikom w prezencie. To dobry pomysł zarówno na inspirację (nie kopiowanie) do własnego działania, jak i na eliminację błędów, które być może zobaczysz u konkurencji. Jeśli wyeliminujesz takie błędy u siebie, będzie to Twoja przewaga konkurencyjna.

Po takim badaniu rynku zrób listę kilku potencjalnych tematów na lead magnet. Wybierz 2 lub 3 i poproś o wybranie najlepszego tematu na grupach FB. Sami zainteresowani najlepiej podpowiedzą, co chcieliby dostać, co im się najbardziej przyda.

 

Jak najprościej znaleźć temat na Lead Magnet

 

Opisane mini badanie rynku pochłania trochę czasu, ale trzeba przyznać, że daje bardzo dobre wyniki.

A co, jeśli w tej chwili nie masz czasu, nie chcesz czekać ani dnia dłużej? Chcesz już dziś, najpóźniej jutro mieć prezent dla swoich czytelników i zbierać swoją listę mailingową.

Jest jedna prosta rada. Posłuchaj swojej intuicji przy wymyślaniu tematu do pierwszego lead magnetu. Zrób go już dziś i zbieraj zapisy od zaraz!

W przyszłości możesz zrobić bardziej dopracowany prezent dla czytelników newslettera. Ba, możesz stworzyć ich kilka, a każdy z nich będzie zbierać bardziej stargetowaną listę subskrybentów. Gdy zdobędziesz doświadczenie przy pierwszym lead magnecie, tworzenie kolejnych będzie o wiele prostsze.

 

 

Zrób skuteczny lead magnet w 3 godziny i przyspiesz budowanie listy mailingowej
Zdjęcie FotoDoKwadratu.pl

 

A teraz zrób swój pierwszy lead magnet i ciesz się z rosnącej listy czytelników newslettera.

 

Jakieś wymówki? Nic z tego. Specjalnie dla Ciebie przygotowałam PDF, który pomoże Ci uniknąć wymówek, bo wystarczą 3 godziny, abyś miał gotowy unikalny prezent dla swoich czytelników.

 

Kliknij w tytuł lub zdjęcie i pobierz mój prezent dla Ciebie:

 

Zrób skuteczny Lead Magnet w 3 godziny i przyspiesz budowanie listy mailingowej o 80%.

 

 

2 thoughts on “Jak znaleźć temat na Lead Magnet”

  1. Cześć, dla mnie jest i obawiam się, że zawsze będzie największym problemem wybór tematu. Mogę stworzyć coś ciekawego na każdy, ale jak zdecydować, który będzie najlepszy, który jest potrzebny? Skąd to wiedzieć? Przeglądam komentarze, fora, grupy na fb, podglądam innych blogerów. Szukam problemów, ale nie jestem w stanie wyłuskać tego najważniejszego. Jest bardzo wiele… typowych, zwyczajnych. Także temat LM jest dla nie nadal enigmą.
    Blokady już na szczęście nie mam. Zrobiłam tak jak Ty. Wypuściłam to co od miesięcy miałam na dysku i zostawiłam. Dużo się nauczyłam i mam nadzieję, że wykorzystam tą wiedzę w przyszłości do niemal doskonałego LM.
    Dziękuję Ci za informacje, jakimi się dzielisz. Bardzo mi pomagasz. Pozdrawiam Cię serdecznie 🙂

    1. Miło mi czytać Twoje słowa.
      Co do tematu na LM – nie musi być idealny. Ważne, aby był dopasowany do jakiegoś problemu Twojej grupy odbiorców. Może być tak, że masz kilka grup czytelników z różnymi problemami. Warto zrobić wtedy kilka prezentów (LM). I umieszczać je np. w artykułach, których treści są dopasowane do tych LM. Możesz w ten sposób już na wstępie robić segmentację grup odbiorców Twoich treści.
      Pozdrawiam wzajemnie. 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *